25 maj 2012

betong



Varje år, när det börjar bli lite värme, tänker jag att jag ska komma igång 
och gjuta lite, för skoj skull. 
Det är inte många gånger det har hänt,
 men nu plötsligt hände det!!!
Jag fick fram finbetongen och gjorde en trampsten som jag har funderat på lite. 
Jag använde en virkad duk i botten på formen, 
vilket gjorde det fina spetsmönstret. 
Nu har jag lite mer ideer jag vill prova så det blir nog fler trampstenar..
Betongrosor är ju också fina 
och de jag har är köpta, 
men jag hoppas få tag i sådana formar så jag kan göra egna.
Det är ju kul att skapa lite eget!
 

3 kommentarer:

  1. Jag tror jag kommer hem till dig och gör en sådan!
    Har tänkt på detta tusen ggr men aldrig kommit till skott. Så fin sten!
    Använde du en duk av bommull tro? Oljade in eller bara la den i botten?

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Jösses vad snyggt det blev!!
    Vad duktig du är! :)
    Får riktigt lust att prova det.. :)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Jättefint!! Och unikt med det vackra mönstret på.
    Vad duktig du är!

    Kram Paula

    SvaraRadera