5 juli 2012

gult är...


En del rabatter försöker jag ha lite färgstämda... 
Det går så där... 

Här kommer iallafall bilder från den gula rabatten. 
Jag är egentligen inte alls förtjust i gula blommor, 
men om de är ljust, ljust gula tycker jag de är fina.

En ljust gul Jättevädd finns det här...


...och  en ljusgul Digitalis,fingerborgsblomma.


Som kantväxt har jag limefärgad daggkåpa som fyller fint.

I rabatten finns också randgräs, en gul ros, dagliljor, 
klematis som har lite svårt att få fart...
och mot planket en honungsros med tusentals små, små blommor. 
Än så länge har den inte börjat blomma, 
men när den snart gör det sprider det sej en söt doft i trädgården :)

3 kommentarer:

  1. Den här är inte så gul så den är ok men Tagetes gillar jag inte! Solrosor gillar jag däremot, när jag tänker efter...finns kanske många gula fina!

    kraam

    SvaraRadera
  2. hihi. Finns nog få blommor som är så omdiskuterade som de gula ;)
    Men, jag har faktiskt tom börjat gilla tagetes och ölandstok... trodde jag aaaaldrig ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fin den är min jättevädd ser mycket gulare ut vilket inte alls var så bra till husfärgen.

    SvaraRadera