24 augusti 2012

förändringar



Jag hittade en vinterbild från trädgården och tog en bild nu på samma plank....

Att de bruna, torra pinnarna kunde ge sån här grönska, 
det är knappt man kan tro det. 
Men vintern behövs så växterna får vila, 
det gör ju så de kan växa och blomma nästa sommar igen.

Likadant är det med oss människor... 
Vi behöver få lugn och ro ibland och kanske få vara lite risiga och torra, 
för att kunna få kraft att växa och blomma upp igen.

Jag tycker om hösten och vintern, 
när man kan vara inne och ta det lugnt, 
tända ljus och mysa. 
Sen älskar jag solen och sommaren... 
Jaa, jag behöver helt enkelt årstiderna!

Så att sommaren går mot sitt slut är inget jag tycker är jobbigt, 
utan faktiskt riktigt mysigt!

Nu i helgen har jag tänkt att jag ska fixa lite här hemma, 
göra det lite mer ombonat. 

Hoppas ni får en härlig helg! 
Och passa på att ta det lugnt och vila!


3 kommentarer:

  1. Vinterbilden ser också mysig ut tycker jag
    Ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Kikat runt här lite och så fint du har det!
    Önskar dig en fin fredag och en skön helg:)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Oj vilken skillnad! =) Svårt att förställa sig när man står där i kylan hur fint det blir ett halvår senare!

    SvaraRadera