5 februari 2013

avklädd


Har ni sett vilken charmig fåtölj jag har trollat fram... 
Ja, det känns nästan så. 
I somras köpte jag en emmafåtölj och en liten emmasoffa för nästan ingenting. 
Jag hade sett på flera bloggar att man kunde klä av dem 
och ha dem nästan nakna 
och tänkte att det kan väl jag med...

Jag började lite smått men insåg att ryggen inte var klädd under. 
Lite krångligt tyckte jag och ställde dem åt sidan. 
Nu tog jag fram dem och tänkte fixa med det 
och när jag började klä av fåtöljen upptäckte jag 
att under lager av lump, träull, kartong och vadd 
fanns den finaste fåtöljen!!


Ni ser att det bara är 7 knappar här så 
djuphäftningen hade de dolt bra med vadd och träull.

Likadant var det med soffan... 
Den hade en helt slät rygg men under...♥


8 kommentarer:

  1. Vackert! Blir riktigt sugen på loppisar och fynd nu! Kram

    SvaraRadera
  2. Stolen och soffan blev ju bara såååå snygga!!
    Letar med ljus och lykta efter såna stolar och soffa...
    En vacker dag har jag kanske tur.. :)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Vilken häärlig överraskning, Annika! Som ny ju! Fast gammal, fast ny...;) Ljuvlig känsla i det gamla, vackra... Har också trippat nån gammal stol och fått fram underkläderna. Det bidde aldrig några nya kläder utan den var liksom perfekt ändå.:)

    Kram till dig! /Ida

    SvaraRadera
  4. Vilken snygging det blev av den stolen
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Spännande att rota i och med gamla saker.
    Man vet aldrig riktigt vad man finner.
    Kram / Gunilla

    SvaraRadera
  6. Det skall bli spännande att se vad du tänker göra med den. Lycka till.
    Ha en fin fortsatt vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Det hade man inte kunnat ana att det gömde sig en sån skönhet där bakom det gamla tyget!!
    Charmigt!! Kraaaam Paula ( tittar på ert rutiga golv också och suckar, såååå fint :-))

    SvaraRadera
  8. Vad fin den är som den är :)
    Kram | Marion

    SvaraRadera